A dráma műfajára jellemző, akár filmről, akár irodalmi műről beszélünk, hogy nem annyira a cselekvést mint szereplőkben a cselekvést megelőző zavartságot és örlődést mutatja be. Olyan alternatív utak létrejöttét, amik által a szereplő döntéshelyzetbe van állítva és döntésével akár a maga, akár a közösség sorsának változását is okozhatja. Az ilyen helyzet előtt pedig nagyon nehéz vagy egyáltalán nem lehet cselekedni, ebből fakad a feszültség is.
Derek Cianfrance pedig igazán jól használja a fent említetteket a Túl a fenyvesen ( The Place Beyond the Pines ) című 2012-es filmben.
A történet egy cirkuszi motoros kaszkadőrrel kezdődik név szerint Luke ( Ryan Gosling ), aki egy helyi lánnyal történt éjszaka után egy gyermeket hagy maga mögött. A cirkusszal eltöltött turnésorosat után ismét visszatér a városba, ahol megtudja, hogy gyermeke született, viszont a gyermek anyja nem igazán látja szívesen őt. Hogy elláthassa apai kötelezettségeit felmond a cirkusznál és próbál munkát találni nem sok sikerrel. Összetalálkozik egy visszavonult bankrablóval aki azzal az ötlettel áll elő, hogy raboljanak ki egy bankot, főszereplőnk bár egy kicsit húzódozik mégis beleegyezik. Luke pár sikeres akció után nem tudja abbahagyni ez okozza a vesztét. Avery ( Bradley Cooper ) rendőr, egy házba szorítja Luke-ot, majd lelövi. Innentől kezdve Avery kerül a film középpontjába. Avery és társai elveszik az apa nélkül maradt családtól a lopott pénzt. A bűntudata és hatalmi előrevágyása miatt feladja társait ezzel kiharcolva, hogy főügyész legyen. A továbbiakban Avery fia kerül a filmvilág középpontjába. Ahogyan a rossz családi körülmények között élő fiú és a meggyilkolt Luke fia összebarátkoznak. Mindez csak addig tart, míg ki nem derül, ki kinek a gyermeke. Ekkor ellenségekké válnak. Luke fia, Jason ( Dane DeHaan ) apja nyomdokai követi. Bosszúját apja haláláért nem tudja véghezvinni, de próbál olyanná válni mint amilyen apja volt.
A filmet érdekessé igazán a nézőpontváltozások teszik, valamint az, ahogyan az egyes történetek összekapcsolódnak. A film egyes részei úgy kapcsolódnak össze mint a láncszemek egy "láncing szerkezetében". Így a film, mint egy gömb alakú láncing, amelyben egy másfajta légkör van. Egy olyan légkör ami megteremti a film drámai jellegét. Ezen gömb alakú láncing legfelső láncszeme Luke és a legalsó pedig Jason ( Luke fia ), ennek köszönhetően válik a film igazán egységes egésszé. A megjelenített történetek mindegyikében másfajta dráma jelenítődik meg és ezen drámák összekapcsolása igen nagy hangulatiságot eredményezett.
Mindent egybevetve, elmondhatjuk, hogy ugyan nem kapott a film nagy reklámot, mégis ismerté válhat egyedi megoldásaival, ezen "láncing szerkezetével" minden korosztály számára.
Kivételes teljesítményedért elismerésemet kiérdemeled, és még a film is jó volt :)
VálaszTörlés